Thursday, November 19, 2009

Sedikit Cerita Mengenai Tun Dr.Mahathir


Sedang saya tercari-cari material di internet mengenai Tun Dr.Mahathir...Saya terjumpa satu artikel yang menarik perhatian saya dan saya telah mengambil keputusan untuk menyiarkan semula di sini...



"Dulu di tahun-tahun 70an dan awal 80an, ramai pelajar kita bila menjejakkan kaki di luar negara untuk menyambung pelajaran, semua mendonggak ke atas melihat bangunan-bangunan yang tinggi di negara orang. Mereka yang belajar di Singapura, Jepun, UK, US, Korea, Negara-negara Eropah lain pada masa itu sudah tentu sangat kagum melihat bangunan-bangunan pencakar langit di negara orang kerana tidak banyak dan tidak setinggi di negara luar, bangunan-bangunan di negara sendiri.

Tetapi sekarang marilah kita ke KLCC melihat gelagat orang Jepun dan Eropah yang melacung ke sini. Mereka pula yang mendonggak ke langit. Berbagai gaya dan cara mereka mengambil gambar di KLCC. Ada yang sampai terlentang kerana nak masukan Menara Berkembar tersebut apabila hendak merakam gambar rakan atau keluarga mereka. Apabila mereka berjalan disekitar Kuala Lumpur yang mana masih boleh melihat KLCC, lihatlah gelagat mereka. Selepas tiga empat langkah mereka akan mendonggak ke atas memandang KLCC. Lepas tu berjalan biasa dan memandang ke atas lagi. Mereka tak puas-puas memandang kerana terlalu kagum."

Klik Di SINI untuk membaca artikel tersebut.

(Kredit kepada http://www.obeyone.com)







Blok 6F,Fasa 5&6,
Presint 9,
Putrajaya,MALAYSIA
umno.orkid@gmail.com

No comments:

Post a Comment